Valstybės ir savivaldybės viešojo administravimo veikla: VAĮ reikalavimų aiškinimo ir taikymo iššūkiai bei rekomendacijos, administracinių teismų praktikos naujovės
Visos valstybės ir savivaldybės institucijos, įstaigos, tarnautojai savo veikloje privalo laikytis daugelio skirtingų jų specifinę veiklą reglamentuojančių teisės aktų, tačiau LR Viešojo administravimo įstatymas yra universalus ir bendrasis įstatymas, nustatantis privalomus minimalius teisėtumo reikalavimus kiekvienai valstybės ir savivaldybės institucijai, įstaigai bei jose dirbantiems valstybės tarnautojams. Viešojo administravimo įstatymas reglamentuoja pagrindines taisykles ir principus, kurių turi laikytis kiekvienas viešojo administravimo subjektas bet kokioje situacijoje, spręsdamas suinteresuoto asmens klausimą. Šio įstatymo taikymo praktika yra reali valstybės bei savivaldybės institucijų bendravimo su asmenimis, verslu ar suinteresuotomis organizacijomis pavyzdys.
Seminare bus pristatyta šio įstatymo taikymo praktika naujausioje administracinių teismų praktikoje, atkreiptas dėmesys į dažniausiai pasitaikančius praktikoje Viešojo administravimo įstatymo normų aiškinimo bei taikymo iššūkius, su kuriais susiduria valstybės bei savivaldybės subjektai.
Seminaras skiriamas savivaldybių ir valstybės viešojo administravimo subjektams (valstybės tarnautojams, pareigūnams), kurie priima administracinius sprendimus, rengia teisės aktų projektus, kontroliuoja ir prižiūri kaip įgyvendinami teisės aktais ir juos įgyvendinantys administraciniai sprendimai, teikia administracines paslaugas bei prižiūri viešųjų paslaugų teikimo administravimą.
Dalyvių prisijungimas.
Viešojo administravimo subjektai ir administraciniai aktai.
- Viešojo administravimo subjektų sistema: valstybinio administravimo subjektai, regioninio administravimo subjektai ir savivaldybių administravimo subjektai. Kompetencija ir įgaliojimų suteikimas.
- Kaip parengti teisėtą administracinį norminį teisės aktą? Administracinės teisėkūros procesas ir jo principai: inicijavimas, rengimas, derinimas, priėmimas ir paskelbimas. Teisėtumo reikalavimai norminiams administraciniams aktams.
- Kaip parengti teisėtą ir pagrįstą administracinį (individualų) sprendimą? Teisėtumo ir pagrįstumo reikalavimai administraciniams sprendimams: faktinių aplinkybių nustatymas, pagrindimas teisės normomis, motyvavimo pareigos turinys.
Pertrauka.
Kitos viešojo administravimo sritys, jų išgryninimas.
- Administracinių paslaugų teikimas: nustatytų dokumentų, kurių turėjimas patvirtina viešojo administravimo subjekto suteikiamos teisės įgijimą, išdavimas; viešojo administravimo subjekto veiksmai išduodant teisės aktų nustatytus dokumentus su valstybės registruose, valstybės informacinėse sistemose, archyvuose ar paties viešojo administravimo subjekto turima informacija; asmenų privalomai viešojo administravimo subjektams teikiamų dokumentų ar informacijos priėmimas; informacijos registravimas valstybės registruose ar valstybės informacinėse sistemose asmens prašymu;
- Viešųjų paslaugų teikimo administravimas: viešųjų paslaugų teikimo taisyklių ir rėžimų nustatymas, veikla steigiant atitinkamos formos juridinius asmenis; veikla išduodant leidimus teikti viešąsias paslaugas; viešųjų paslaugų teikimo priežiūra ir kontrolė.

REGISTRACIJA VYKDOMA IKI gegužės 19 d.
Seminaro dalyviams išduodami pažymėjimai (el. versija).
Į kainą įskaičiuotas metodinės medžiagos komplektas (el. versija).
Informacija apie seminarą:
Projektų vadovas
Ričardas Čekanavičius
+370 696 80906, ricardas@avgo.lt.
Organizatoriai pasilieka teisę koreguoti seminaro programą.
Registracijos vėliausiai galima atsisakyti likus 3 dienoms iki renginio telefonu +370 696 80906 arba el. paštu ricardas@avgo.lt. Vėliau pinigai negrąžinami.