Metinis pokalbis: nuo įvertinimo iki pripažinimo
Bet kuris miestas
Kliento pasirinktoje vietoje08:30 - 16:30 8 akad. val.
Derinama individualiai
Mokymų tikslas – išmokyti taikyti veiklos vertinimo pokalbio metodą bei ugdyti praktinius pokalbio valdymo įgūdžius.
Kiekvienas mokymų dalyvis:
- Supažins su vertinamojo pokalbio tikslais, pokalbio etapais ir vertinimo kriterijais ir metodais.
- Sužinos, kaip galima įveikti natūralų žmonių pasipriešinimą metodui – diegiamam veiklos vertinimo pokalbiui.
- Supras ir mokės, kaip apibrėžti vertinamo darbuotojo kompetencijas bei kriterijus.
- Mokės taikyti efektyvius vertinimo metodus – klausimus apie elgesį, praktines užduotis.
- Praktiškai mokysis valdyti pokalbio procesą: mokės išsiaiškinti neatlikto darbo priežastis, aktyviai klausinėti, klausytis, patikslinti vertinamojo atsakymus, gauti konkrečius atsakymus, motyvuoti darbuotojus įsipareigoti naujai iškeltiems tikslams, gebės formuoti vadovo-pavaldinio pasitikėjimą didinačią pokalbio atmosferą.
- Praktiškai mokysis suteikti ir priimti grįžtamąjį ryšį – informaciją apie savo veiklos vertinimo rezultatus.
- Mokysis suformuluoti naujus tikslus sau ir savo pavaldiniams.
Dalyvių registracija.
I dalis. Metinis veiklos vertinimo pokalbis – šiuolaikinis personalo veiklos valdymo instrumentas. Kaip užtikrinti jo sėkmingumą?
- Vertinamos veiklos pokalbio samprata ir reikšmė: kaip sukurti vertę darbuotojui ir organizacijai? Metinis pokalbis – sėkmės ir efektyvumo skatinimas.
- Praktinė užduotis. Eksperimentas.
- Veiklos vertinimas – pokyčių suvokimas. Kaip jaučiasi vertinamieji ir ką galvoja?
Kaip valdyti darbuotojų reakcijas, kurti bendradarbiavimo atmosferą vertinimo metu? - Metinio pokalbio tikslai: kaip juos pristatyti savo žmonėms ir įveikti pasipriešinimą?
- Kokie pagrindiniai sėkmės faktoriai pasikeitimų valdyme? Kada vertinimo pokalbis bus 100% efektyvus?
Kavos pertraukėlė.
II dalis. Veiklos vertinimo pokalbio proceso valdymas:
- Veiksmingas vadovo-pavaldinio tarpusavio sąveikos kūrimas, problemų sprendimas.
- Praktinė užduotis. Kokie vadovo žingsniai ir veiksmai – užtikrina veiksmingą vertinimą?
- Neteisingo proceso organizavimo ir neatsakingo vertinimo pasekmės.
- Vertinamos veiklos pokalbio vedimo struktūra.
- Laiko valdymas metinio pokalbio metu.
- Efektyvaus metinio pokalbio kriterijai: pasirengimas pokalbiui, vertinimo ir planavimo pokalbio dalys.
Pasirengimas vertinimo pokalbiui:
- Kaip tinkamai surengti vertinamąjį pokalbį?
- Kaip, kur, kada informuoti darbuotojus apie būsimą vertinimo pokalbį ir jo eigą?
- Kokios frazės tinkamos vertinamojo pokalbio pradžiai?
- Praktiniai vertinimo pokalbio su darbuotoju organizavimo ir vedimo aspektai. Klaidų prevencija. Organizacijų pavyzdžiai.
- Pasiruošimas pokalbiui. „Namų darbai“ vadovui: darbuotojo veiklos apžvalga, stiprių, tobulintinų sričių išskyrimas, naujų tikslų numatymas. „Namų darbai“ pavaldiniui: Savo veiklos, kompetencijų apžvalga, savo ir padalinio veiklos tobulintinų sričių numatymas,naujų tikslų numatymas.
Pietūs.
III dalis. Metinio pokalbio vertinimo dalis.
- Praeitų metų tikslų pasiekimo įvertinimas ir aptarimas. Nustatomos ir analizuojamos kliūtys, kilusios siekiant tikslų.
- Darbuotojo kompetencijos vertinimas. Gairės pokalbio vedėjui. Kompetencijos vertinimo pagrindas – darbinis darbuotojų elgesys. Klausimai apie elgesį ir sėkmės veiksnius.
- Praktinė užduotis. Vertinamų kompetencijų nustatymas. Joms įvertinti klausimų parinkimas.
- Netinkamai atlikto darbo priežastys. Rekomendacijos, kaip jas išsiaškinti.
- Situacijos kontrolė ir netikėtų reakcijų suvaldymas. Ką daryti tais atvejais, kai vertinamieji nužemina save? Priekaištauja Jums? Pervertina savo atliekamą veiklą?, kai „nieko gero“ arba kai „viskas gerai“?
- Pokalbio valdymo priemonės. Į ką atkreipti dėmesį, aptariant nepasitenkinimą darbuotoju?
- Praktinė užduotis. Pokalbio vedimas link veiksmų plano.
- Efektyvūs vertinimo metodai, klausimų formulavimas, grįžtamojo ryšio užtikrinimas darbuotojui.
- Darbuotojų motyvavimas vertinimo procese. Kaip kritikuoti, kad kritika būtų naudinga?
- Praktinė užduotis. Kritikos išsakymas ir priėmimas.
- Dažniausios vertinimo klaidos ir jų prevencija.
Kavos pertraukėlė.
IV dalis. Metinio pokalbio planavimo dalis.
- Ateinančių metų tikslų nustatymas. Darbuotojų įgalinimas. Vertintojo vaidmuo – galvoti apie tikslą, vertinamojo vaidmuo – apie kelią.
- Praktinė užduotis.Tikslų nustatymo pokalbis.
- Planavimo pokalbio proceso valdymas. SMART modelio taikymas.
- Darbuotojų ugdymas. Kuo remiantis ir kaip apibrėžti asmeninius tikslus?
- Praktinė užduotis: Kuo remiantis ir kaip apibrėžti asmeninius tikslus?
Darbai po vertinamojo pokalbio.
- Kaip panaudoti “koučingą“ metiniuose veiklos vertinimo pokalbiuose?
- Kaip tokį pokalbį padaryti tęstine, nuoseklia, įdomia ir įtraukiančia ugdymo praktika?
Informacija apie mokymus:
+370 601 93329, info@www.avgo.lt.